
Llavaneres s'omple d'esport aquest estiu
Amb l'arribada de l'estiu i el bon temps, Sant Andreu de Llavaneres aposta especialment per fomentar l'esport i mantenir en plena activitat les instal·lacions esportives, un cop finalitzen les lligues regulars dels diversos esports que s'hi practiquen. Per això, s'han reinventat algunes de les activitats habituals i se'n proposen de noves.
D'una banda, la tradicional proposta del Casal d'Estiu Municipal canvia i, enguany, s'aposta per un casal més enfocat a l'esport i al lleure. «El nou tomb que hem fet al casal ve donat perquè l'any passat vam iniciar una enquesta adreçada a les famílies amb fills amb edats entre 3 i 12 anys, que és l'edat que acull els infants del casal d'estiu, on preguntàvem quin tipus de casal volien que oferíssim. Van participar-hi 143 famílies i la resposta majoritària va ser un casal esportiu», explica la regidora d'Esports, Maria José Cano. Així doncs, la iniciativa 'L'Estiu, a Llavaneres' es durà a terme del 27 de juny al 29 de juliol i, durant aquests dies, els infants participants practicaran futbol, bàsquet, tennis, bàdminton, atletisme i també esports nàutics, jocs tradicionals i altres propostes. Les inscripcions es poden formalitzar fins al 10 de juny a través d'un formulari. Per garantir el bon funcionament del servei, no se superarà el nombre màxim de 124 participants per setmana.
A banda del Casal d'Estiu Municipal, la regidoria d'Esports ha organitzat sessions de marxa nòrdica durant el mes de juliol. Les sessions seran gratuïtes i estan adreçades a aquelles persones que vulguin iniciar-se en aquest esport, alhora que a esportistes que ja tinguin un nivell avançat. La marxa nòrdica és un programa de fitness que es realitza a l'aire lliure sota la direcció d'un professional certificat amb l'ajuda de bastons específics i el suport musical en moments puntuals. Les sessions es realitzaran tots els dimarts i dijous del mes de juliol, en horari de 19 a 20.30 h i seran guiades per Antonio Brieba. El punt de sortida de les sessions serà el nou Pavelló Municipal d'Esports. Aquelles persones interessades poden inscriure's mitjançant un formulari que es troba al web municipal.
A més, durant el mes de juliol la regidoria d'Esports organitza un torneig d'estiu de futbol sala i un 3x3 de bàsquet per a equips base. Concretament, aquestes iniciatives s'adrecen a jugadors de 8 a 15 anys, de categoria benjamí, aleví, infantil i cadet. Els equips podran ser mixtes. La inscripció és gratuïta i es pot formalitzar fins al 26 de juny emplenant el formulari de cada torneig.
La iniciativa 'L'Estiu, a Llavaneres' es durà a terme del 27 de juny al 29 de juliol
Els Premis de l'Esport 2022
Cada dos anys se celebren a Sant Andreu de Llavaneres els Premis de l'Esport, un esdeveniment social i esportiu que aplega els diferents clubs i associacions esportives del municipi així com els esportistes locals més destacats, amb la finalitat de guardonar i reconèixer la trajectòria i/o els èxits assolits. A causa de la pandèmia de la Covid-19, no es va poder celebrar la gala l'any passat. I ara, enguany, els premis es lliuraran dissabte 17 de setembre a les 20 h, a la plaça de la Vila. En aquesta edició es reconeixeran els èxits dels esportistes locals des de setembre de 2019 a l'agost de 2022.
Els premis es lliuraran dissabte 17 de setembre a les 20 h, a la plaça de la Vila
La gala s'estructurarà en quatre blocs. En el primer es reconeixerà l'èxit d'esportistes a títol individual; en el segon, d'esportistes que han excel·lit en la categoria d'esport adaptat; en el tercer es guardonaran els equips de clubs; i, per últim, es donarà pas a les mencions especials. En cada bloc de la gala hi haurà una projecció d'imatges dels veïns i entitats que rebran el premi.